راهنمای خرید قهوه

خرید قهوه

وقتی به قهوه فروشی و یا وبسایت های خرید قهوه مراجعه می کنید با انواع قهوه با طعم ها خواص مختلفی رو به رو خواهید شد. کدام یک از این قهوه ها مناسب شماست؟ کدام یک با شرایط و ذائقه شما سازگار است؟

برای پاسخ به این سوالات باید در ابتدا مشخص کنید از قهوه چه توقعی دارید؟ برای بیدار نگه داشتن قهوه می نوشید یا برای افزایش انرژی قبل از تمرین؟ به چه عطر و طعمی علاقه دارید؟ رایحه میوه ای یا آجیلی؟ آیا هنگام نوشیدن قهوه تپش قلب شما به طور استرس آوری افزایش می یابد؟ برای یافتن قهوه موردعلاقه خود و پیدا کردن قهوه مناسبتان حتما به خواندن ادامه دهید.

خرید قهوه روبوستا برای بیداری

اگر برای بیدار ماندن به سراغ خرید قهوه و نوشیدن آن می روید باید قهوه ای را انتخاب کنید که کافئین بالایی دارد. دانه قهوه روبوستا دانه ایست که به بالا بودن کافئین آن شهرت دارد. البته در نظر داشته باشید که تلخی این قهوه بیشتر است. ارزان ترین قهوه کافئین بالا قهوه روبوستا ویتنام و گران ترین قهوه کافئین بالا قهوه روبوستا گواتمالا می باشد. دانه های قهوه روبوستا دارای عطر و طعم چوبی خاکی پلاستیک سوخته می باشد. لازم به ذکر است که این عطر و طعم های گفته شده به صورت خیلی ظریف احساس می شوند و آزار دهنده نیستند. اگر با خوردن قهوه استرس و اضطرابتان افزایش می یابد به هیچ عنوان نوشیدن این نواع قهوه را به شما توصیه نمیکنم. کسانی که دارای بیماری های قلبی هستند به هیچ عنوان به سراغ خرید قهوه شیراز ربوستا و نوشیدن آن نروند.

قهوه برای بیداری
خرید قهوه روبوستا

خرید قهوه شیراز برای ورزش

قهوه یک نوشیدنی محبوب در بین افرادی است که قصد ورزش کردن دارند. با این حال، نوشیدن قهوه قبل از ورزش توصیه نمی شود زیرا باعث کم آبی بدن و اختلال در عملکرد بدن می شود.

این مطالعه توسط یک دانشگاه آمریکایی انجام شد و در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد. این نشان داد که غلظت پلاسما پس از نوشیدن قهوه یک ساعت قبل از ورزش افزایش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که بدن برای دریافت کافئین آماده است، به این معنی که شانس بهتری برای عملکرد خوب در طول فعالیت‌های بدنی دارد.

این مطالعه نشان داد که هنگام مصرف کافئین یک ساعت قبل از ورزش، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد وجود ندارد. همچنین نشان داد که مصرف کافئین یک ساعت قبل از ورزش برای اکثر افراد جامعه مورد مطالعه هیچ اثر منفی بر عملکرد نداشت.

خرید قهوه های فوری قبل از تمرین به هیچ عنوان توصیه نمی شود. قبل از تمرین حتما به سراغ خرید قهوه های بدون افزودنی بروید.

قهوه دی کف
خرید قهوه دی کف

خرید قهوه دی کف برای آرامش

کافئین موجود در قهوه باعث هوشیاری و افزایش انرژی می شود. در بعضی از افراد نوشیدن قهوه ها با کافئین بالا باعث ایجاد تپش قلب و استرس می شود. توصیه من به شما نوشیدن قهوه دی کف یا همان قهوه بدون کافئین می باشد. دانه این قهوه همان دانه قهوه معمولی می باشد اما طی فرایندی این کافئین موجود در دانه از بین میرود.

معمولاً چند راه برای کافئین‌زدایی از دانه‌های قهوه وجود دارد: فرآیند حلال مستقیم، فرآیند حلال غیرمستقیم، فرآیند آب سوئیس.

دو مورد اول از یک حلال شیمیایی برای حذف کافئین استفاده می کنند و حدود 70 درصد از کل قهوه ها با استفاده از این روش ها پردازش می شوند. فرآیند حلال مستقیم جایی است که دانه ها را بخارپز می کنید تا منافذ آنها باز شود، قبل از شستن آنها با یک حلال برای حل کردن کافئین قبل از شستشو.

روش دوم (حلال غیر مستقیم) از این جهت متفاوت است که حلال با دانه‌های قهوه تماس پیدا نمی‌کند. ابتدا دانه ها را در آب داغ خیس می کنند تا کافئین (و طعم دهنده ها و روغن ها به عنوان محصول جانبی) از بین برود. سپس آب دانه کافئین با حلال تصفیه می شود تا کافئین حذف شود و محلول باقی مانده مجدداً به دانه ها وارد می شود تا طعم ها و روغن ها را دوباره جذب کند.

سومین روش کافئین‌زدایی، روش آب سوئیسی است که در ایالات متحده بسیار محبوب است و شبیه به روش غیرمستقیم حلال است. ابتدا از آب داغ برای حذف کافئین از دانه های قهوه استفاده می کنند تا کافئین و مواد دیگر از دانه خارج شود، اما به جای استخراج کافئین با استفاده از مواد شیمیایی، از فیلترها استفاده می شود.

این قهوه تلخی کمتری نیز نسبت به قهوه های دیگر دارد. افرادی هم که روزانه مدار زیادی قهوه مصرف می کنند توصیه میشود به سراغ قهوه بروند.

قهوه عربیکا
خرید قهوه عربیکا

خرید قهوه عربیکا با عطر میوه ای و مرکباتی و آجیلی

این قهوه با داشتن عطر و رایحه های مختلف به دسته قهوه های خاص پیوسته است. قهوه عربیکا به نسبت قهوه روبوستا ترشی بیشتر و اما کافئین کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد. اسیدیته قهوه عربیکا نیز کمتر از اسیدیته قهوه روبوستا می باشد. دانه هایی بیضی شکل دارد. نسبت به دانه های قهوه روبوستا گرانتر می باشد. ارزانترین قهوه عربیکا برزیل ریومیناس و گرانترین قهوه عربیکا چین می باشد. این قهوه به دلیل این مزیت های خاص پرطرفدارترین قهوه شده است.

این قهوه مناسب کسانی است که از رایحه های چوبی و پلاستیک سوخته و خاکی لذت نمیبرند می باشد. هنگام خرید قهوه عربیکا صد در صد خرید قهوه عربیکا توصیه می شود.

خرید قهوه اسپشیالیتی

قهوه اسپشیالیتی قهوه ایست دلپذیر و خوش طعم که به قهوه تخصصی نیز معروف است. این قهوه که شامل بهترین دانه های قهوه عربیکا می باشد به دلیل دست چین شدن و فرایند شست شوی لقب قهوه تخصصی و یا قهوه اسپشیالیتی گرفته اند. مخصوص بودن و کیفیت بالای آن توسط یک سازمان آمریکایی تعیین میشود. برای کاشت آنها از بذر مرغوب استفاده می شود. اگر به دنبال خرید قهوه شیراز ای خاص با عطر و طعم دلپذیر هستید به سراغ خرید قهوه اسپشیالیتی بروید.

قهوه اسپشیالیتی
خرید قهوه اسپشیالیتی

خرید قهوه فوری

خرید قهوه فوری برای داشتن قهوه ای با عجله صورت میگیرد. هنگامی که قهوه جوش یا ابزار های لازم در دسترس نیست خرید قهوه فوری به شما پیشنهاد می شود. در این صورت شما فقط به یک لیوان و مقداری آب جوش نیاز دارید.

خرید قهوه اسپرسو

اشتباهی که بیشتر افراد می کنند این است که هنگام خرید قهوه اسپرسو نمی دانند که همان دانه قهوه معمولی است اما با توجه به سایز آسیاب آن نام قهوه اسپرسو می گیرد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *