قهوه و تاثیر آن بر بدن و سلامتی

قهوه وتاثیر آن بر سلامتی

قهوه چیست

قهوه نوشیدنی ای است که از دانه های قهوه بو داده به دست می آید. قهوه تیره، تلخ و کمی اسیدی می باشد. عمدتاً به دلیل محتوای زیاد کافئین آن، اثر محرکی بر روی انسان دارد و بالاترین بازار فروش جهانی را به خود اختصاص داداه است.

میوه های گیاه Coffea را از درخچه آن جدا می کنند که دانه های سبز بو داده نشده به دست میآید ، دانه ها بو داده می شوند و به ذرات ریز تبدیل می شوند که معمولاً قبل از فیلتر شدن در آب داغ غوطه ور می شوند و یک فنجان قهوه دلچسب تولید می شود. معمولاً به صورت گرم سرو می شود، اگرچه در تابستان قهوه سرد بیشتر سرو میشود. قهوه را می توان طبق ذائقه ای افراد به روش های مختلفی تهیه و ارائه کرد . افزودنیهایی نظیر شکر یا جایگزین های شکر، شیر و خامه اغلب برای بهتر کردن طعم تلخ یا افزایش طعم اضافه می شوند.

قهوه و میوه خوش رنگ آن

درباره قهوه بیشتر بدانیم

قهوه در حال حاضر یک کالای جهانی است و سابقه طولانی دارد اگرچه منشأ نوشیدن قهوه مبهم است شواهد معتبری از نوشیدن قهوه وجود دارد .قهوه از اواسط قرن پانزدهم در زیارتگاه‌های صوفیان، در یمن جایی که احتمالاً دانه‌های قهوه وجود داشت، ظاهر می‌شود. ابتدا برشته و دم می شود. یمنی ها دانه های قهوه را از ارتفاعات منطقه اتیوپی تهیه کردند و شروع به کشت کردند. در قرن شانزدهم، قهوه به خاورمیانه و شمال آفریقا رسید و بعداً به اروپا نیز گسترش پیدا کرد. در قرن بیستم، قهوه به یک کالای جهانی در سرتاسر دنیا تبدیل شد و فرهنگ های مختلف نوشیدن قهوه را در سراسر جهان ایجاد کرد.

قهوه نوشیدنی ای جهانی

دو نوع دانه قهوه رشد می کند که به قهوه عربیکا و قهوه روبوستا شناخته می شوند. گیاهان قهوه در بیش از 70 کشور و بیشتر در مناطق استوایی قاره آمریکا، آسیای جنوب شرقی، هند و آفریقا کشت می شوند. از سال 2018، برزیل با تولید و کشت 35 درصد از کل دانه‌های قهوه در جهان، پیشروترین و معروفترین در تولیدکننده دانه‌های قهوه بود. دانه های قهوه سبز و بو داده نشده تحت عنوان کالای کشاورزی معامله می شود. باد وجود اینکه فروش قهوه به میلیاردها دلار در سراسر جهان معامله می شود، کشاورزانی که تولید کننده دانه های قهوه هستند به طور نامتناسبی در فقر زندگی می کنند.

انواع دانه های قهوه

چندین داستان برای منشا تولید قهوه حکایت می شود که فاقد شواهد است. در افسانه‌ای که مکرر تکرار می‌شود، کالدی، یک چوپان بزدار اتیوپیایی در قرن نهم، اولین بار که مشاهده کرده بود گله‌اش با جویدن گیاه قهوه انرژی می‌گیرد، گیاه قهوه را کشف کرد. افسانه دیگری کشف قهوه را به شیخ عمر نسبت می دهد که او پس از تبعید به دلیل گرسنگی زیاد در منطقه موخا توت‌هایی پیدا کرد .عمر بعد از تلاش برای جویدن و برشته کردن دانه ها، آنها را جوشاند و نوشیدنی به دست آمد که او را سر حال و سرپا نگه داشت.

داستان سفر قهوه از دوران پیشین


هر چند منشأ نوشیدن قهوه مبهم است، شواهد معتبری از نوشیدن قهوه یا دانش درخت قهوه در دسترس میباشد و در اواسط قرن پانزدهم در گزارش های احمد الغفار در یمن آمده است. احتمالا این داستان هست که در یمن بوده که دانه‌های قهوه برای اولین بار به روشی مشابه با روشی که اخیرا تهیه می‌شود، برشته و دم می‌کردند. آنطور که گفته می شود قهوه توسط محافل صوفی برای بیدار ماندن طولانی مدت در شب در مراسم مذهبی خود استفاده می کردند.


در قرن شانزدهم، قهوه به بقیه کشورهای خاورمیانه، ایران، ترکیه و شمال آفریقا رسیده بود. اولین دانه های قهوه توسط صوفی بابا بودان از یمن در آن زمان به خارج از یمن به هند ، قاچاق شد. قبل از آن، تمام قهوه های صادراتی جوشانده یا استریل می شدند. بابا بودان ، هفت دانه قهوه را با یک تسمه به سینه اش قاچاق کرد. این دانه های قاچاق در میسور کاشته شدند و اولین گیاهان به دست آمده از بذرهای قاچاق بودند.

قهوه تا سال 1600 به ایتالیا وارد و سپس به بقیه اروپا، اندونزی و قاره آمریکا گسترش پیدا کرد. در سال 1583 لئونارد راووف ، پزشک آلمانی بعد از یک بازگشت از سفر ده ساله خود از خاور نزدیک ، این توصیف را برای قهوه ارائه داد : یک نوشیدنی به سیاهی جوهر ، برای بسیاری از بیماریها مفید ، خصوصا معده ، مصرف کنندگان در صبح بسیار پر انرژی و در کاسه ای چینی آن را مصرف می کنند و هر کدام یک فنجان می نوشند.و از میوه ی بوته ای به نام بونو درست می شود.

تیره ترین نوشیدنی با قهوه

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه قهوه به یک محصول تجاری حیاتی تبدیل شده است. بیش از صد میلیون نفر در کشورهای در حال توسعه به قهوه به عنوان منبع اصلی درآمد خود وابسته شده اند. صادرات قهوه ، به ستون فقرات اصلی کشورهای آفریقایی مثل اوگادا، رواندا ، بوروندی و اتیوپی و همچنین بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی تبدیل شده است.

زمانی که در صف یک کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان ایستاده‌اید و از تفاوت بین یک قهوه سرد و یک قهوه سرد کلاسیک مطمئن نیستید ، تنها کاری که باید بکنید این است که ابتدا همه چیز را در مورد انواع مختلف قهوه بدانید و با پوشش اطلاعاتی کامل وارد کافی شاپ کلاسیک تان شوید . از تفاوت دانه های قهوه عربیکا و دانه های قهوه روبوستا گرفته تا همه روش های دم کردن فنجان قهوه مورد علاقه تان. در آنصورت است که به سادگی میتوانید انتخابی متناسب با ذائقه تان کرده و از خوردن نوشیدنی قهوه تان نهایت لذت را ببرید و اما بیایید قدری درباره این قهوه ای که مورد محبوب همگان در سراسر دنیاست بدانیم و اینکه با وجود انواع متفاوت خود در رنگهای جذاب بصری چه فوایدی برای بدنمان دارد.

قهوه با کیفیت در کافی شاپ

چندین نوع قهوه وجود دارد که بر حسب نوع آنها و تنوع در تهیه و روست شان و مقدار کافئین موجود در قهوه های متنوع بر سلامتی تاثیر میگذارند. فهرست بلد بالایی از فواید ظاهری قهوه و اینکه قهوه قطعا بر بدن تاثیر دارد وجود دارند ولی با وجود تحقیقات زیادی که بر روی قهوه و تاثیرات آن بر بدن انجام شده آنها نظر قطعی را تایید نکرده اند.

با این حال در زیر به بررسی چند مورد که بعضی اشخاص نتیجه ای رضایت بخش از فواید احتمالی قهوه و اجرای آن اقدامات گرفته اند را ارائه میدهیم.

تاثیر قهوه بر مو / آیا قهوه بررشد مو تاثیری دارد

طبق تحقیقات زیادی که اخیرا برای تاثیرات قهوه انجام شده به طور خاص کافئین موجود در قهوه ، ممکن است ظاهر و بافت مو را به چند طریق بهبود می بخشد.

قهوه / تاثیر قهوه بر مو

ریزش مو چگونه اتفاق می افتد

ریزش مو می تواند پوست سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند موقت و یا دائمی باشد. این ریزش می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، ویا به طور طبیعی ناشی از روند افزایش سن باشد.

معمولاً به ریزش بیش از حد موی سر طاسی میگویند. ریزش موی ارثی با افزایش سن مشهورترین علت طاسی در افراد است. در مردان معمولا طاسی زمانی رخ می دهد که هورمون جنسی دی هیدروتستوسترون به فولیکولای مو آسیب می رساند. دربعضی زنان نیز وجود بیش از حد این هورمون میتواند عامل طاسی باشد. بعضی افراد ترجیح می دهند ریزش مویشان بدون درمان باشد و به صورت تدریجی ادامه یابد. بعضی دیگر ممکن است آن را با انواع مدل موی سازگار ، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند. و حتی بعضی دیگر یکی از درمان های موجود را برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو یا بازگرداندن رشد مو انتخاب می کنند. یا به پزشک مراجعه می کنند ویا با روشهای دمنوش یا مواد مغذی به درمان رشد موی بهتر می پردازند.

قهوه و ارتباط 
ان با ریزش مو

علائم و نشانه های ریزش مو

نازک شدن تدریجی لایه های بالایی سر

نازک شدن تدریجی لایه های بالایی، سر این شایع ترین نوع ریزش مو است که با افزایش سن ، افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان، اغلب موها در خط پیشانی موها شروع به عقب نشینی می کنند. زنان معمولاً به طور پراکنده دچار ریزش مو می شوند. یک الگوی رایج ریزش مو در زنان مسن تر، عقب نشینی خط مو است.


نقاط طاس دایره ای یا تکه تکه ای.

بعضی افراد به صورت نقاط طاسی دایره‌ای یا تکه‌ای روی پوست سر، ریش و یا ابرو موهای خود را از دست می‌دهند. احتمالا پوست سر شما ممکن است قبل از ریزش مو دچار خارش یا درد شود.

طاسی و نوشیدن قهوه


شل شدن ناگهانی مو

یک شوک فیزیکی یا روحی می تواند باعث شل شدن مو در بعضی اشاص شود. ممکن است هنگام شانه کردن یا شستن موها یا حتی بعد از کشیدن ملایم مو ، تعداد انگشت شماری مو بیرون بیاید. این نوع ریزش مو معمولاً باعث نازک شدن کلی مو می شود اما این وضعیت موقتی است.


ریزش موی تمام بدن با شیمی درمانی

شیمی درمانی می تواند باعث ریزش مو شود، اما همه داروهای شیمی درمانی باعث ریزش مو نیستند. معمولاً در عرض 2 تا 3 هفته پس از شروع درمان ریزش مو اتفاق می افتد. بعضی از داروهای شیمی درمانی می توانند باعث ریزش موهای دیگر بدن مانند موهای صورت و موهاینواحی حساس بدن شوند. معمولاً بعد از اتمام درمان، موهای بدن دوباره رشد می کنند.

شیمی درمانی و قهوه

ریزش موی بدن در اثر وجود انگل در بدن
پوسته های ریزی که روی پوست سر پخش می شوند، این نشانه وجود کرم حلقوی است. ممکن است با موهای خرد شده ، قرمزی، تورم و گاهی تراوش همراه باشد.

آیا قهوه می تواند رشد مو را بازیابی کند

ریزش مو معمولا با افزایش سن و یا عواملی دیگر اتفاق می افتد و هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار میدهد. استفاده از قهوه و یا ماسک قهوه به صورت موضعی روی مو و پوست سر ممکن است ریزش مو را تا حد چشمگیری متوقف کرده و باعث رشد مجدد آن شود.

موهای نرم و درخشنده تر با قهوه


اگر موهای شما کدر و شکننده و خشک به نظر می رسند، استفاده از مرطوب کننده می تواند ظاهر آن را بهبود ببخشد. با این وجود، با کمال تعجب می توان گفت که شستشوی مو با قهوه ممکن است تیرگی مو را نیز بهبود ببخشد، زیرا حاوی فلاونوئیدها یا همان آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث بازسازی مو می شوند.

بهبود موهای  شکننده با قهوه

ساقه موی شما با قهوه می تواند صاف تر شود و وز شدن مو را از بین ببرد و در نتیجه دارای موهایی نرم تر و راحت تر شانه شوند .

از آنجایی که کافئین اثر ادرار آوری بر بدن دارد، احتمال دارد فکر کنید وقتی روی موهایتان ماسک کنید ، اثر خشکی خواهد داشت. کافئین قهوه چربی مو را از بین نمی برد. بلکه می تواند به موهای شما کمک کند رطوبت را حفظ کنند و درخشندگی طبیعی ایجاد می کند. به افزایش گردش خون و انتقال مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند و در نتیجه موهایی سالم تر و براق تر خواهید داشت.

خلاصی از موهای خاکستری به طور طبیعی با قهوه


اگر در جستجوی رنگ کردن موهای خاکستری یا تیره کردن رنگ موهایتان به طور طبیعی هستید، آبکش قهوه می تواند مفید واقع شود. رنگ دانه های قهوه تیره است، پس به عنوان یک لکه روی مو عمل می کند. اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، اینراه حلی سریع برای پنهان کردن تارهای سفید یا خاکستری است. برای به دست اوردن بهترین نتیجه، از قهوه قوی مانند اسپرسو استفاده کنید.می توانید خرید قهوه تان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

با قهوه موهایخود را زیباتر کنید

طرز تهیه ماسک قهوه برای مو
چه به دنبال جلوگیری از ریزش مو و چه رنگ کردن موهای خود و یا بهبود بافت یا تارهای موهای خود هستید، تهیه ماسک قهوه آسان است. آنچه نیاز خواهید داشت:

1_ دو تا چهار فنجان قهوه دم کرده و خنک شده
2_ بطری اسپری یا اپلیکاتور برای اسپری کردن بر روی مو
3_کلاه دوش پلاستیکی برای پوشش مو
بسته به بلندی موهایتان به 2 تا 4 فنجان قهوه دم کرده با کیفیت نیاز دارید. بگذارید قهوه به طور کامل خنک شود و سپس دم کرده را در یک بطری اسپری بریزید.
موهای خود را طبق معمول بشویید و حالت دهید. وقتی موهایتان هنوز خیس است، قهوه دم شده و خنک شده را به موهایتان اسپری کنید و یا در صورت تمایل ماسک کنید. مطمئن شوید که تمام تارهای مو را اشباع میکنید.
قهوه را به مدت چند دقیقه به آرامی روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه دهید مواد حدود 20 دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند.
اگر موهای شما بیش از حد خشک است برای یک لایه رطوبت اضافی، قبل از استفادهبرای موها، نرم کننده مورد علاقه خود را با قهوه دم شده تان مخلوط کنید.
بعد از 20 دقیقه، قهوه را با آب ولرم از روی موهای خود بشویید و سپس با ملایمت خشک کنید.

ماسک موی قهوه

اگر ازماسک قهوه برای رنگ کردن موهایتان استفاده می کنید، ممکن است لازم باشداین عمل را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه تان برسید. وبهتر این است که از قهوه با کیفیت استفاده کنید و قهوه خود را از فروشگاههای فروش قهوه با کیفیت تهیه کنید.

اقدامات لازم هنگام استفاده از ماسک قهوه

قبل از انتقال دم شده قهوه به بطری و اسپری آن بر موهایتان همیشه صبر کنید تا قهوه کاملا خنک شود. برای جلوگیری از سوختگی پوست سر واسیب به تارهای مو هرگز قهوه داغ را به موهای خود نمالید.

اسری قهوه ، درخشان کننده موی سر

به یاد داشته باشید اگر موهایی با رنگ روشن دارید، ماسک قهوه می تواند موهای شما را لکه دار یا رنگی کند. پس توصیه می شود که از آبکشی قهوه برای رنگ کردن موهای رنگ روشن استفاده نکنید.

برای لذت بردن از مزایای شستشوی موها با قهوه برای موهای رنگ روشن، به جای آن از شامپو و نرم کننده ای استفاده کنید که حاوی کافئین هستند.

استفاده از ماسک قهوه به صورت موضعی

برای اینکه ماسک قهوه به ریزش مو و رشد مجدد موهایتان کمک کند، باید به صورت موضعی آن را استفاده کنید.

اگر شخصی هستید که علاقمند به نوشیدن قهوه هستید و هر روز قهوه می نوشید، ممکن است این تصور برای شما پیش بیاید که فنجان قهوه روزانه شما برای تحریک رشد مو یا بهبود بافت و ظاهر موهای شما کافی باشد. اما، برای به دست آوردن همان تاثیرات با نوشیدن قهوه، شما باید حدود 50 تا 60 فنجان قهوه در روز مصرف کنید! پس ماسک قهوه گزینه عاقلانه تری میتواند باشد.

نوشیدنقهوه جهت رشد مو

یک فنجان قهوه به طور متوسط ​​حاوی 80 تا 100 میلی گرم کافئین است. منبع مورد اعتماد اداره داروی فدرال (FDA) فقط مصرف چهار تا پنج فنجان قهوه متوسط در روز را توصیه می کند که در مجموع حدود 400 میلی گرم میباشد.

مصرف 1200 میلی گرم کافئین ( همان گزینه 50 تا 60 فنجان ) برای ایجاد تشنج کافی است. بنابراین 50 فنجان قطعاً از جدول مصرف نرمال خارج می شود. ایمن ترین راه برای استفاده از قهوه برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت مو، استفاده موضعی بر روی پوست سر و ماساژ روی مو می باشد.

استفاده از قهوه برای شادابی پوست

چگونه از قهوه برای شادابی پوست استفاده کنیم؟ در اینجا میتوانیم 5 روش موثر برای بهره مندی از مزایای قهوه را برای شما بازگو کنیم.

شادابی پوست با قهوه


درمات درباره فواید قهوه و پنج روش استفاده از آن را برای دستیابی به پوستی درخشان و صاف توصیه می کند.

بسیاری از افراد، اجتناب از یک فنجان قهوه صبحگاهی غیر ممکن است، زیرا به آنها کمک می کند تا وقتی از خواب بیدار می شوند پرانرژی بمانند. چیزی کهاحتمال می رود که متوجه آن نشده باشید این است که ممکن است به عنوان یک ماده بیدار کننده پوست نیز استفاده شود. بله، درست است ! اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح و یا عصر هنگام می تواند سطح انرژی شما را فوراً افزایش دهد، استفاده از آن روی پوست صورت نیز می تواند مزایای زیادی برای پوست صورتتان به همراه داشته باشد. اگر علاقه مندید که آن را امتحان کنید ، ولی مطمئن نیستید که چگونه باید از قهوه برای پوست استفاده کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک موثری کنیم!

قهوه به عنوان مواد ترجیحی مراقبت از پوست همچنان از نردبان محبوبیت به آرامی بالا می رود. به دلیل وجود منبع غنی از آنتی اکسیدان که به طریق مختلف بر روی پوست تاثیر می گذارد.

فواید قهوه برای سلامتی پوست

قهوه علاوه بر این که یک نوشیدنی بسیار محبوب با انواع تنوعهای رنگارنگ و جذاب بصری اش برای همگان در سراسر دنیا میباشد تاثیرات قابل توجهی نیز بر بدن دارد که نمونه هایی را زیر بیان میکنیم .

قهوه نوشیدنی محبوب سراسر دنیا

قهوه / یک لایه بردار عالی پوست

آکنه و لکه های پوستی زمانی ایجاد می‌شوند که سوراخ‌های ریز روی سطح پوست، به نام فولیکول‌های مو، مسدود میشوند. غدد سباسه غدد کوچکی هستند که در نزدیکی سطح پوست هستند.که به فولیکول‌های مو متصل هستند، و سوراخ‌های کوچکی در پوست شما هستند که هر تار مو از آن بخش خارج می‌شود.

غدد چربی ، مو و پوست را چرب می کنند تا از خشک شدن آنها جلوگیری کنند. آنها این کار را بوسیله تولید یک ماده روغنی که سبوم نامیده میشود انجام می دهند.در آکنه، غدد شروع به تولید بیش از حد تعادل سبوم می کنند. سبوم اضافی ترشح شده با سلول های مرده پوست مخلوط می شود و هر دو ماده ، یک پلاگین در فولیکول ایجاد می کنند.

رفع آکنه و لکه های پوستی با قهوه

اگر فولیکول مسدود شده، نزدیک به سطح پوست باشد، به سمت بیرون پوست برآمده می شود و ایجاد یک جوش سر سفید بر سطح پوست می کند. از طرفی دیگر، فولیکول مسدود شده می تواند به روی سطح پوست باز شود و یک جوش سر سیاه را ایجاد کند.

باکتری‌های معمولی بی‌ضرری هستند که روی پوست زندگی می‌کنند آنها می‌توانند فولیکول‌های مسدود شده را عفونی کنند و باعث ایجاد پاپول، ندول یا کیست در سطح پوست شوند

با قهوه پوست خود را ضد باکتری کنید

غدد چربی به خصوص به هورمون ها از جمله تستوسترون که در جوانی ترشح انها در بدن زیاد می شود ، حساس هستند. تصور می‌رود که افزایش سطح تستوسترون، باعث تولید سبوم بیش از حد نیاز پوست میشود.
قهوه یک اسکراب صورت فوق العاده میباشد. زیرا سطح پوست را لایه برداری می کند. دکتر کاپور متخصص و مشاوره پوست توضیح می دهد: “ماسک قهوه به آرامی سلول های پوست را لایه برداری می کند و همچنین باعث محو شدن ناخالصی ها ازسطح پوست می شود و پوست را صاف و شاداب تر می کند.” در ضمن ، می تواند به بهبود ظاهر سلولیت و سفت شدن پوست نیز کمک کند.

درخشش پوست با قهوه


ماسک قهوه التهاب پوست را کاهش و گردش خون را تقویت می کند ، رگ های خونی را سفت می کند و به پوست درخشندگی بیشتری می بخشد. همچنین علائم خستگی را به حداقل خود می رساند.

وقتی دو منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، با هم ترکیب شوند، درخشندگی فوری به پوست شما می بخشند. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی میباشد که رنگدانه های پوست را روشن می کند، با عوامل پیری زودرس مبارزه می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش میدهد. هنگامی که با اسید لاکتیک شیر ترکیب میشود، این ماسک صورت ،قرمزی وانواع جای زخم را از بین می برد و التهاب را تسکین می بخشد . ترکیب شیر، زردچوبه و قهوه میتواند درخشندگی بی نظیری به پوست شما ببخشد.

منبع آنتی اکسیدان با قهوه

ماسک قهوه / محافظت و جلوگیری از پیری پوست با قهوه

پوست بدن با افزایش سن تغییر شکل می دهد. لاغرتر می شود، چربی زیر پوست را از دست می دهد و دیگر مانند گذشته چاق و صاف و فاف به نظر نمی رسد. رگ ها و استخوان های زیر پوست شما راحت تر دیده می شوند. خراش ها، بریدگی ها و… مدت بیشتری طول میکشد تا بهبود یابند. سالها قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید، منجر به چین و چروک، خشکی، لکه های پیری و حتی باعث سرطان گردد. اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از پوست صورتتان و یا به طور کلی پوست بدنتان و ایجاد احساس رضایت و ظاهر بهتر انجام دهید.

با قهوه از پیری زود رس جلوگیری کنید

بسیاری از افرادی که پا به سن بالاتر میگذارند، از لکه‌های خشک روی پوستشان رنج می‌برند، که بیشتر در ناحیه پایین پاها، آرنج‌ها و بازوها. ظاهر میشوند و لکه های پوستی خشکو خشن و پوسته پوسته پدیدار می شوند.
قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فنل است که کار آن کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد است و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. در نتیجه با استفاده از ماسک قهوه می توان از خطوط ریزصورت ، چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری کرد. در واقع، آنتی اکسیدان های موجود در قهوه و ماسک آن می توانند به مبارزه با آکنه، افزایش کلاژن سازی و به حداقل رساندن پرپیگمانتاسیون کمک شایانی کنند.

کاهش سیاهی اطراف چشم با قهوه

افزایش سن، ژنتیک، خستگی و مواردی دیگر ،می توانند دلیل سیاهی زیر چشم باشند. اما معمولاً نشانه ای از یک مشکل پزشکی نیستند. سیاهی اطراف چشم معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند، اما ممکن است بخواهید به دلایل زیبایی در صورت انها را روشن کنید. درمانهایی نظیر درمان های خانگی مانند کمپرس سرد تا روشهای پزشکی مانند لیزر درمانی را شامل می شود.

حلقه های سیاه زیر چشم چیست
حلقه های تیره زیر چشم ،بدین معنی است که ناحیه پوست زیر چشم یا اطراف چشم شما تیره به نظر می رسد. این ناحیه بسته به رنگ طبیعی پوست صورتتان ممکن است به صورت سایه های آبی بسیار کمرنگ، بنفش، قهوه ای یا سیاه ظاهر شود. حلقه های تیره زیر چشم ، شما را خسته تر یا مسن تر از آنچه هستید جلوه می دهد.

رفع سیاهی دور چشم با قهوه

سیاهی اطراف چشم چه کسانی را میتواند تحت تاثیر قرار دهد
حلقه های سیاه اطراف چشم افراد را در هر رده سنی، نژاد و جنس میتواند تحت تاثیر قرار دهد و همه انواع پوست سطوح مختلفی از سایه های تیره را نشان دهند. اما در گروه‌های خاصی از افراد شایع‌تر می باشد. این گروه ها عبارتند از:افراد دارای رنگ پوست تیره تر ، افراد با سابقه خانوادگی سیاهی دور چشم ، افراد مسن و علتهای احتمالی به وجود آمده

علل ایجاد سیاهی زیر چشم
سیاهی زیر چشم ممکن است به خاطر علتهای زیادی ایجاد شود. یکی از شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم ف پیری است. با بالا رفتن سن ، پوست زیر چشم شروع به نازک و شل شدن می‌کند، بنابراین رگ‌های خونی زیر پوست ، بیشتر نمایان می‌شوند. این می تواند ظاهر زیر چشم را تیره کند. همچنین ممکن است باعث ایجاد نواحی توخالی به نام پارگی شود. فرورفتگی ها باعث ایجاد سایه هایی است که ظاهر پف کرده چشم را افزایش می دهد.

سایر دلایل سیاهی زیر چشم میتواند بی خوابی و عوامل سبک زندگی و مالیدن بیش از حد چشم و پارگی رگها و یا پرپیگمانتاسیون باشد

قهوه و ارتباط آن با کاهش التهاب پوست

التهاب پوستی می تواند باعث قرمزی، درد، خارش و یا خشکی شود و تشخیص و مدیریت درمان آن چالش برانگیز باشد. بیماری های التهابی شایع پوستی شامل درماتیت، پیچک سمی و بلوط سمی وهمچنین اثرات دارویی است.

با قهوه التهاب پوست را جبران کنید

سایر فرمهای التهاب پوستی ممکن است در خانواده وجود داشته باشد و یا حتی ممکن است توسط آلرژن ها، دمای شدید و یا استرس ایجاد شود.
اسکراب قهوه ، علائم کشش و سلولیت را به طور موقت در پوست کاهش می دهد و ظاهری صاف و درخشان به پوست می بخشد. پنج روش استفاده از قهوه برای پوست را برای آگاهی بیشتر شما بیان میکنیم .

ماسک صورت قهوه

در یک ظرف، دو قاشق غذاخوری دانه قهوه با کیفیت آسیاب شده و دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا موادی خمیری شکل به دست آید.سپس ، مخلوط را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. بعد از 15 الی 20 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

اسکراب صورت با قهوه

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری قهوه تازه آسیاب شده را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. حالا این اسکراب را روی صورت و تمام گردنتان بمالید. به مدت 5 دقیقه با حرکات دایره ای ملایم ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست صورتتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

اسکراب بدن با قهوه

تهیه ماسک چشم با قهوه

برای کاهش کیسه های ورم کرده چشم، ½ قاشق چای خوری قهوه با کیفیت را با ½ قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و خمیر غلیظی تهیه کنید. این خمیر را به آرامی زیر چشمان خود بزنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. سپس به آرامی بشویید، متوجه تفاوت فوری کاهش ورمها خواهید شد. چشم عضوی حساس در بدن میباشد و بهتر این است که از دانه های قهوه با کیفیت و مرغوب استفاده کنید هر چه قهوه با کیفیت تر ، قیمت قهوه هم متفاوت تر .پس مراقب چشمانتان باشید .

حذف پف چشم با قهوه

اسکراب بدن با ماسک لایه بردار قهوه


برای تهیه یک اسکراب لایه بردار بدن در منزل ، ¼ فنجان تفاله قهوه دم شده تازه، ¼ فنجان شکر قهوه ای و مقداری آب لیمو را مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. می توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید . از این اسکراب می توانید برای تمام بدن خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام شستشو از حرکات دورانی ملایم استفاده کنید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه ترکیب روی پوست صورت بماند و سپس بشویید، در نهایت از یک لوسیون مرطوب کننده خوب به منظور آبرسان استفاده کنید. این اسکراب میتواند به راحتی در منزل تهیه میشود و نه تنها می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد ، بلکه میتواند پوست را از عفونتها در امان نگه دارد. اگر با انواع قهوه با کیفیت آشنا با شید میتوانید ترکیب اسکراب عالی را تهیه کنید.

تهیه پودر قهوه با کیفیت

قهوه و تاثیر آن بر پوستهای آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی

برای تهیه ماسک قهوه ، جهت کاهش قرمزی پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب سوخنگی ، یک فنجان قهوه تازه دم کرده را با آب رقیق کنید و بعد یک پارچه تمییز و نرم را در این آب آغشته کرده و آب اضافی آن را بگیرید حالا به آرامی پارچه را به صورت خود بکشید . برای نتیجه بهتر چند بار در روز و روزهای متمادی این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید قبل از استفاده ، قدری از قهوه را بر روی پوست خود تست کنید و مطلبی دیگر اینکه همیشه بعد از استفاده از هر لایه برداری از کرم مرطوب کننده یا آبرسان متناسب با پوست خود بر روی پوست صورتتان استفاده کنید.

رفع آفتاب سوختگی با قهوه

تاثیر قهوه بر سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر

تخمین زده شده است که بین 50 تا 70 درصد افراد مبتلا به زوال عقل از بیماری آلزایمر رنج می برند. تخمین زده شده است که از هر 20 نفر بالای سن 65 سال حتما یک نفر مبتلا به بیماری آلزایمر میباشد. طبق تحقیقات انجام شده تخمین زده شده که حدود 45 میلیون نفر در دنیا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و از این بیماری رنج میبرند.

تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک بیماری تخریب کننده عصبی میباشد که منجر به کاهش عصبهای پیشرونده شناختی و تجمع پپتید β-آمیلوئید در مغز می شود. اکثر مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم قهوه و کافئین در طول زندگیف خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را به ویژه در افراد مسن کاهش می دهد.

یک بررسی در سال 2010 نشان داد که مصرف روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه در میانسالی ، احتمال داردکه خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را تا حدود 65 درصد در مقایسه با مقادیر مصرف کمتر قهوه کاهش دهد. همچنین بررسی دیگری نشان داد که مصرف متوسط ​​قهوه در واقع خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی رایج را کاهش دهد.

در یک تحقیق، کافئین موجود در آب آشامیدنی که به موش‌های آزمایشگاهی در آزمایشگاه داده شد که در حدود 8 ماهگی علائمی شبیه بیماری آلزایمر داشتند، یادگیری و حافظه را در موشها بهبود بخشید و غلظت پپتید Aβ و پرسنیلین را در هیپوکامپ، ساختار اصلی مغز در حافظه، کاهش داد. علاوه بر این، زمانی که درمان بر روی موشها با کافئین دیر شروع شد، یعنی زمانی که موش‌ها از قبل دچار نقص‌های شناختی بیماری آلزایمر شده بودند، این اثرات مثبت نیز مشاهده شد.

تاثیر کافئین قهوه بر موجودات

چگونگی تاثیر قهوه بر فشار خون


کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث افزایش کوتاه مدت اما چشمگیر فشار خون شود، مشخص نیست چه چیزی باعث افزایش این فشار خون می شود. پاسخ فشار خون به کافئین در افراد مختلف، متفاوت است.

آیا قهوه تاثیری بر فشار خون دارد

بعضی از محققان بر این باورند که کافئین می تواند هورمونی را مسدود کند که به گشاد شدن عروق در بدن شما کمک می کند، . بعضی محققان دیگر فکر می کنند کافئین باعث می شود غدد فوق کلیوی ،آدرنالین بیشتری ترشح کنند که باعث افزایش فشار خون در بدن می شود.

تحقیقات نشان داده است که بعضی از افرادی که به طور منظم نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند، فشار خون بالاتری نسبت به افرادی که هیچ نوشیدنی کافئین داری نمی نوشند دارند . دیگرانی که به طور منظم نوشیدنی های کافئین دار می نوشیدند، بدن آنها نسبت به کافئین تحمل نشان میدهد. در نتیجه، کافئین اثر طولانی مدتی بر فشار خون افراد ندارد.

فشار خون و قهوه

اگر فشار خون بالا دارید، قبل از فعالیت هایی که به طور طبیعی فشار خون را افزایش می دهند، مثل ورزش، وزنه برداری یا کار فیزیکی سخت، از مصرف نوشیدنیهای کافئین دار خودداری کنید.

بهتر است برای اطمینان از اینکه ببینید آیا کافئین ممکن است فشار خون شما را افزایش دهدیا نه ، فشار خون خود را قبل از نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار و همچنین 30 تا 120 دقیقه بعد از آن چک کنید. اگر فشار خون شما حدود 5 تا 10 واحد افزایش یافت، ممکن است به اثرات کافئین بر افزایش فشار خون حساس باشید.

چگونه کافئین موجود در قهوه بر قند خون شما تأثیر می گذارد


تعداد چشمگیری از تحقیقات محققان نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 واکنش متفاوتی به کافئین نشان داده اند که این می تواند سطح قند خون و انسولین را برای مبتلایان به بیماری دیابت نوع 2 افزایش دهد.

تاثیر قهوه بر قند خون

یک مطالعه بر روی اشخاص مبتلا به دیابت نوع 2 که یک قرص 250 میلی گرمی کافئین را صبح هنگام و دیگری را در زمان ناهار مصرف کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. که معادل تقریباً نوشیدن دو فنجان قهوه با هر وعده غذایی است. نتیجه ای که حاصل شد این بود که قند خون آنها 8 درصد بیشتر از روزهایی بود که کافئین مصرف نکرده بودند .

این به این دلیل بودکه کافئین می توانست بر نحوه پاسخ بدن اشخاص به انسولین تأثیر بگذارد، هورمونی که به قند اجازه می دهد وارد سلول های بدن شده و به انرژی مورد نیاز روزانه تبدیل شود.

اگر فردی دیابت نوع 2 دارد، بدن او از قبل به خوبی از انسولین استفاده نمی کند. بعد از غذا، قند خون بالاتر از حد معمول افزایشپیدا می کند . کافئین کاهش آن را به یک نقطه سالم سخت تر می کند. این ممکن است منجر به سطح بیش از حد قند خون در رگها شود. با گذشت زمان، احتمال میرود عوارض دیابت نظیر آسیب عصبی یا بیماری قلبی را افزایش دهد.

دانشمندان هنوز در حال بررسی هستند که چگونه کافئین بر سطح انسولین و قند خون در رگهای خونی تأثیر می گذارد. اما آنها فحدس میزنند که ممکن است بدین صورت عمل کند:

انسولین و ارتباط آن با قهوه

کافئین سطح بعضی از هورمون های استرس مانند اپی نفرین یا همان آدرنالین را افزایش می دهد. آدرنالین می تواند سلول ها را از پردازش قند بیشتر جلوگیری کند. همچنین ممکن است بدن را از تولید انسولین بیشتر ، باز دارد.
این ماده شیمیایی که آدنوزین نام دارد را مسدود می کند. این مولکول نقش مهمی در میزان تولید انسولین بدن شما دارد. همچنین کنترل نحوه واکنش سلول ها به آن . کافئین آدنوزین را که نقش مهمی در میزان انسولین دارد را نگه می دارد .

کافئین موجود در قهوه و هورمونهای استرس


فقط حدود 200 میلی گرم کافئین لازم است تا قند خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. چیزی حدود یک یا دو فنجان قهوه دم کرده یا سه تا چهار فنجان چای سیاه دم کرده است.

افراد مبتلا به دیابت ، که به طور منظم قهوه مصرف می کنند، نسبت به افرادی که کلا قهوه نمی نوشند، سطح قند خون بالاتری ندارند. بعضی از کارشناسان فکر می کنند بدن به مرور زمان به مقدار کافئین عادت می کند. اما تحقیقات دیگر نشان داده که کافئین همچنان می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *