ترکیبات دانه قهوه / دانه های قهوه کامل یا قهوه آسیاب شده، کدام بهتر است

دانه های قهوه آسیاب شده

شاید بارها این سوال برایتان پیش آمده باشد که دانه های قهوه کامل خریداری کنم یا دانه های قهوه آسیاب شده و آماده ؟!این سوالی است که امروزه زیاد پرسیده میشود. ما اینجا هستیم تا مطالبی در اختیار شما بگذاریم تا انتخاب راحت تری داشته باشیم .

اجازه دهید به شما بگویم که دانه های قهوه را کامل بخرید و خود آسیاب کنید و تنها زمانی آنرا آسیاب کنید که همان لحظه بخواهید از نوشیدنی قهوه خود لذت ببرید . دانه قهوه بخرید وآسیاب کنید و در لحظه دم آوری کنید و بنوشید و از قهوه دلچسبتان لذت برید. دلیل آنرا بخوانید.

قهوه ای دلچسب با قهوه آسیاب شده

چرا قهوه خود را آسیاب می کنیم

هدف اصلی ما از تهیه قهوه این است که آنچه در داخل دانه شکل گرفته شده است ( پیچیدگی های طعم خوشمزه ای که روست شده ها ایجاد می کنند ) از دانه خارج شود. با آسیاب کردن دانه های قهوه تازه، به آب کمک می کنیم تا عطرها و طعم هایی را استخراج کنیم که در فنجان قهوه صبحگاهی یا فنجان عصرانه خود انتظار داریم .

طعم تازگی قهوه با دانه تازه آسیاب شده

دانه های کامل طعم بیشتری دارند و کیفیت یک دم نوش «تازه» را تولید می کنند که هر کسی در هر فنجان قهوه خوشمزه ای که می نوشد به دنبال آن میباشد.

دانه های آسیاب شده قهوه که قصد خرید آنرا دارید عطر خود را تا حدودی از دست داده اند . ساده تر بگوییم تا کنون بسته دانه قهوه تازه را را باز کرده‌اید و عطری را که به مشام بویایی شما برخورد کرده را حس کرده اید. کرده‌اید؟ شگفت انگیز است !

اکنون یک کیسه قهوه آسیاب شده را باز کنید. چیزی که اینجا از دست رفته این است ،رایحه طعم تازه ای است که در داخل لوبیا شکل گرفته شده و تنها پس از آسیاب شدن لوبیا آزاد می شود. هرچه قهوه را پس از آسیاب کردن آن زودتر استفاده کنید، طعم های اولیه بیشتری در فنجان قهوه تان خواهید داشت.

مزایا و معایب قهوه آسیاب شده

اگر شما فردی هستید که راحتی را به طعم ترجیح می دهید، یا اینکه به دلیل مشغله های کاری یا … فرصت آسیاب دانه در لحظه را ندارید ، می توانیم فرض کنیم که شما خریدار قهوه آسیاب شده به جای قهوه کامل هستید. درست است می توانید قهوه را سریعتر از این طریق درست کنید زیرا که قسمت سخت آن قبلا برای شما انجام شده ، اما متاسفانه نوشیدنی قهوه تان آن طعم دلچسب را نخواهد داشت هر چند دانه های با کیفیت قهوه عربیکا را در دست داشته باشید.

داه قهوه آسیاب شده و آماده برای اشخاصی که عجله دارند

باید به خاطر داشته باشید که وقتی قهوه آسیاب شده آماده می‌خرید، کمی از طعم دانه را قربانی می‌کنید، با اینکه چند دقیقه اضافی در روز برای خود صرفه‌جویی می‌کنید.اگر مسیر راحت تر را ترجیح می‌دهید و فقط می‌خواهید قهوه آسیاب شده بخرید، نکته های زیر به شما کمک می‌کند بیشترین استفاده را از دلایلی که می‌خرید داشته باشید:

هر بار بسته های کوچک یک هفته ای خرید کنید. این اطمینان حاصل میشود که هر بار یک فنجان قهوه تازه می خورید. بیشتر لوبیاهای آسیاب شده بعد از حدود دو هفته رایحه و عطر و بوی زیادی از طعم خود را از دست می دهند. پودرهای خود را به دور از مواد کشنده قهوه مانند گرما، نور و غیره نگهداری کنید.

تازه به تازه قهوه بنوشید با پودر آماده قهوه

حتی قوطی‌های قهوه‌ای که در خلاء بسته‌بندی شده‌اند، نسبت به قهوه‌ای که خودتان آسیاب می‌کنید، تازه‌تر هستند. اگر تا به حال قهوه تازه آسیاب نشده نخورده اید، ممکن است فکر کنید که تفاوت زیادی وجود ندارد. اما اگر دانه‌های قهوه کامل را بخرید و چند دقیقه قبل از دم کردن قهوه‌تان آن‌ها را آسیاب کنید، طعم آن بسیار قوی‌تر و عطر آن محسوس‌تر می‌شود.

هیچ مضراتی در دانه قهوه کامل پیدا نخواهید کرد.

اگر می‌خواهید طعم‌دارترین قهوه ممکن با لایحه ای دلنشین را دریافت کنید، بهترین گزینه این است که خرید قهوه را از فروشگاههای معتبر پخش قهوه نه به صورت پودر شده بلکه به صورت کامل انجام دهید . آسیاب کردن دانه‌های کامل برای یک فنجان قهوه شگفت‌انگیز بخش مهم و حیاتی فرآیند دم کردن است.

طعمی شگفت انگیز با دانه های قهوه تازه آسیاب شده

به سادگی با تغییر در اندازه آسیاب دانه های قهوه خود میتوانید از نوشیدنی قهوه تان لذت ببرید.

درشت به اندازه سنگریزه های واقعا کوچک
درشت به اندازه نمک درشت.
متوسط به ​​اندازه ماسه قهوه ای یا سفید.
خوب آسیاب شده به اندازه نمک معمولی غذا یا شکر.
Extra Fine به اندازه پودر قند.
ترکی آسیاب به اندازه پودر بچه.

طعمهای ممتفاوت با پودرآسیاب شده قهوه

مدت زمان دم آوری که آب و قهوه باید با یکدیگر در تماس باشند، ارتباط مستقیمی با اندازه ذرات آسیاب شده دارد. هرچه آسیاب دانه ها ریزتر باشد، سطح بیشتری از لوبیا در معرض آب قرار می گیرد. هر چه مساحت سطح بیشتر باشد، زمان ماندگاری کمتری هم نیاز است.

اگر خودتان دانه هارا آسیاب کنید، می توانید یک دسته قهوه درشت برای فرنچ پرس درست کنید. یا، می توانید مقداری آسیاب ریز برای دستگاه اسپرسوساز نیز تهیه کنید.

حتی ساده ترین آسیاب دانه قهوه به شما امکان کنترل پودرهایتان را می دهد. از آنجایی که قبل از دم کردن، فقط مقدار کمی از دانه ،آسیاب می‌کنید، می‌توانید ظرافت آن را هر زمان که بخواهید تغییر دهید. نکته اصلی اینجاست که چه دانه قهوه بخرید و چه قهوه آسیاب شده، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آن هم تازگی، کنترل و راحتی است. بالطبع دانه های مرغوب قهوه ، بر قیمت قهوه هم تاثیر خواهد داشت .

دانه کامل به شما فنجان قهوه تازه تری می دهد. شما همچنین می توانید میزان درشتی دانه خود را تعیین کنید، اما قهوه آسیاب شده بدون هیچ کاری آماده است.اگر تمایل دارید بیشتر درباره دانه قهوه تان بدانید میتوانید ادامه مقاله را بخوانید.

طعمی دلچسب با دانه های مرغوب قهوه


درباره ترکیبات دانه قهوه بدانیم

در ادامه مقاله مطالبی درباره ترکیبات طبیعی دانه قهوه، مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها، لیپیدها و کافئین؛ اصول معطر؛ روغن و موم؛ و مواد معدنی و اسیدهای موجود در دانه قهوه را معرفی میکنیم . جالب است که بدانید میزان بالای کافئین را می توان در گیاهان قهوه و چای یافت.

دانه قهوه وترکیبات طبیعی موجود در دانه

معرفی قهوه
قهوه از دانه های رسیده Coffea arabica Linn.، متعلق به خانواده Rubiaceae تشکیل شده است. دانه‌های گیاه‌شناسی Coffea ممکن است خام، بو داده، کامل و یا آسیاب شده باشند. نوشیدنی تهیه شده از طریق چنین دانه های قهوه قهوه نیز نامیده می شود. در میان 70 گونه قهوه، تنها سه نوع آن کشت می شود. 75 درصد از تولید قهوه جهان توسط Coffea Arabica-قهوه عربیکا- حدود 25 درصد توسط Coffea canephora -قهوه کانه فورا یا قهوه روبوستا -و کمتر از 1 درصد توسط Coffea liberica و دیگر انواع دانه های قهوه تامین می شود. به طور کلی، درخچه قهوه در ارتفاع 1000-2000 کشت می شود اتیوپی، برزیل، هند، ویتنام، مکزیک، نپال گواتمالا، اندونزی و سریلانکا جایگاههای کشت و تولید قهوه های مرغوب هستند .

معرفی دانه قهوه

ترکیبات دانه قهوه


ترکیبات اصلی قهوه عبارتند از کافئین، تانن، روغن ثابت، کربوهیدرات ها و پروتئین ها. حاوی 2 تا 3 درصد کافئین، 3 تا 5 درصد تانن، 13 درصد پروتئین و 10 تا 15 درصد روغن های ثابت . در دانه ها، کافئین به عنوان نمک اسید کلروژنیک (CGA) وجود دارد. همچنین حاوی روغن و موم است .

قهوه بیشتر به عنوان آنتی اکسیدان مورد استفاده طرفداران خود است.اما مهمتر از آن قهوه منبع خوبی از کروم و منیزیم میباشد که با اطمینان از استفاده صحیح از انسولین به کنترل قند خون کمک می کند.

قهوه و کنترل انسولین خون

مواد اصلی در دانه های قهوه : کافئین ،تانن ، تیامین ،زانتین ، اسپرمیدین ،گوایاک ،اسید سیتریک ، اسید کلروژنیک ، استالدئید ، اسپرمین ، پوترسین و اسکوپولتین .

محتوای دیگری هم نظیر کربوهیدرات قهوه سبز و بو داده (سانتوس) شناسایی و اندازه گیری شد. قهوه سبز حاوی حدود 6 تا 7 درصد ساکارز به عنوان قندهای محلول و مقدار کمی حاوی گلوکز بود. قندهای محلول قهوه بو داده ساکارز، فروکتوز و گلوکز بودند. آزمایشی نیز برای جداسازی بخش های هولوسلولز قهوه سبز و همچنین قهوه بو داده انجام شد.

کنترل قند خون با قهوه

دانه‌های قهوه سبز حاوی 14 درصد اسید کلروژنیک هستند که در غلظت‌های بالا وجود دارند و تأثیر بیشتری در ایجاد کیفیت قهوه دارند و در شکل‌گیری طعم قهوه نقش حیاتی دارند.

کربوهیدرات ها : بیشتر کربوهیدرات های موجود در دانه قهوه ، مانند سلولز و پلی ساکاریدهای متشکل از مانوز، گالاکتوز و آرابینوز نامحلول هستند .

لیپیدها : به نظر می رسد که لیپید بسیار پایدار است و ترکیبات آن شامل :

  • اسید لینولئیک اسید چرب غالب و پس از آن اسید پالمتیک.
  • ترکیب لیپیدی
  • تری اسیل گلیسرول ها
  • استرهای دی ترپن
  • دیترپن ها
  • استرهای تری ترپن
  • تری ترپن ها (استرول ها).
  • ترکیبات ناشناس

اسیدها :
اسیدهای فرار شامل اسیدهای فرمیک و اسیدهای استیک میباشند، در حالی که اسیدهای غیرفرار شامل : اسید لاکتیک، تارتاریک، پیروویک و اسید سیتریک اند . ترکیبات جزئی شامل اسیدهای چرب بالاتر و اسیدهای مالونیک، سوکسینیک، گلوتاریک و مالیک است. محصولات تخریب اسید سیتریک عبارتند از : ایتاکنیک (I)، سیتراکونیک (II) و اسیدهای مزاکونیک (III)، در حالی که اسیدهای فوماریک و مالئیک محصولات تخریب شده اسید مالیک میباشند.

دانه قهوه و ترکیبات اسیدی موجود در دانه قهوه

اسیدهای کلروژنیک عمدتاً اسیدهای غنی قهوه هستند. تریگونلین و اسید نیکوتینیک : قهوه سبز حاوی تریگونلینن تا 0.6٪ است و 50٪ در هنگام برشته کردن تجزیه می شود. تجزیه کننده ها عبارتند از نیکوتینیک اسید، پیریدین، متیل پیریدین، اسید نیکوتینیک، متیل استر و سایر ترکیبات.

اصل معطر : مشخصات رایحه قهوه از نوت های زیر تشکیل شده است: -شیرین/کاراملی مانند -خاکی، گوگردی/برشته -دودی/فنولیک

مواد معدنی : پتاسیم در خاکستر قهوه (1.1٪)، کلسیم (0.2٪) و منیزیم (0.2٪) مهم است. آنیون های اصلی شامل فسفات (0.2٪) و سولفات (0.1٪) همراه با ردپایی از عناصر دیگر میباشد.

کافئین : شناخته شده ترین ترکیب N کافئین ، به دلیل اثرات فیزیولوژیکی آن …تحریک سیستم عصبی مرکزی، افزایش گردش خون و تنفس …است. طعم آن کمی تلخ است. در یک نوشیدمی قهوه ، 10 درصد از کافئین و حدود 6 درصد از اسید کلروژنیک وجود دارد. در طول بو دادن، سطح کافئین در دانه های قهوه کاهش می یابد.

تاثیر کافئین قهوه بر اعصاب

آلکالوئیدهای پورین : کافئین، تئوبرومین و تئوفیلین . کافئین بیشتر به شکل نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و کولا مصرف می شود و به طور گسترده ای هم مصرف می شود و محرک های طبیعی پذیرفته شده اجتماعی میباشند. تئوفیلین دارای اهمیت بیشتری به عنوان یک ترکیب دارویی نسبت به کافئین که از نظر دارویی در تسکین آسم برونش استفاده میشود دارد و این به دلیل خواص شل کنندگی عضلانی آن میباشد . ماده اصلی تشکیل دهنده کاکائو و محصولات شکلاتی مرتبط، تئوبرومین است.

داهنه قهوه و ترکیبات شکلاتی آن

تا اینجا با بعضی از ترکیبات دانه قهوه آشنا شدید . اکنون برای دم آوری قهوه خود بهتر میدانید کدام روش دم آوری را انتخاب کنید. نوشیدن قهوه تان با دانه های از قبل آسیاب شده و یا نوشیدن قهوه با استفاده از پودهای تازه آسیاب شده هنگام دم آوری . که البته این نکته هم حائز اهمیت است که با انواع قهوه با کیفیت آشنا باشید تا به آن بخش از لذت نوشیدن با قهوه مورد دلخواه خود برسید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *