قهوه گانودرما / قهوه لاغری و تناسب اندام

قهوه گانودرما

آیا قهوه می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و به چربی سوزی کمک کند ؟قهوه حاوی کافئین میباشد که رایج ترین ماده روان گردان مصرف شده در جهان است . کافئین همچنین در اکثر مکملهای تجاری بهداشت و سلامتی چربی سوز گنجانده شده است . و دلیل خوبی هم برای اینکار دارد. به علاوه یکی از مواد شناخته شده برای کم کردن بسج چربی از بافتهای چرب بدن و افزایش چربی سوزی و متابولیسم در بدن دارد.

اما آیا واقعا قهوه بر چربی سوزی و متابولیسم بدن تاثیر دارد ؟! آیا برای سلامتی مفید است یا مضر ؟! اگرچه مطالعات اولیه بر روی قهوه نشان می دهد که قهوه می تواند گاهی منجر به مشکلات سلامتی شود، اما تحقیقات اخیر شواهد قوی تری نشان داده است که نوشیدن قهوه در واقع فواید سلامتی مختلفی را به همراه دارد. خرید قهوه با کیفیت میتواند به این امر کمک بهتری نیز کند.

قهوه گانودرما و چربی سوزی

فرانک هو، رئیس سازمان تغذیه در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «شواهد کلی کاملاً متقاعدکننده هستند از این نظر که قهوه از نظر پیامدهای سلامتی ، بیشتر از آن که مضر باشد، مفید بوده است.» دانشکده بهداشت عمومی ، در مقاله ای در آوریل 2021، برای اکثر مردم، مصرف متوسط ​​قهوه را در یک رژیم غذایی سالم گنجانده است.

قهوهد سلامتی گانودرما

فرانک هو گفت که مصرف متوسط ​​قهوه ، حدود 2 تا 5 فنجان در روز – با احتمال کمتر دیابت نوع 2، بیماری قلبی، سرطان کبد ، بیماری پارکینسون و افسردگی مرتبط است. حتی ممکن است افرادی که قهوه می نوشند خطر مرگ زودهنگام خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

تحقیقات اولیه ، در ابتدا قهوه را با بیماری‌هایی نظیر بیماری قلبی و آسم مرتبط می‌دانست. اما فرانک هو اشاره کرد که شرکت کنندگان در آن مطالعات سیگار مصرف میکردند ، که ممکن است محققان را به این فکر وادارد که قهوه مسئول اثرات نامطلوبی است که اکنون با سیگار مرتبط می باشد. فرانک هو همچنین اضافه کرد که هر چیزی که مردم زیاد مصرف می کنند، تحت نظارت و بررسی قرار می گیرد. او گفت: «در گذشته، شاید بسیاری از مردم فکر می‌کردند، حتماً چیز بدی در قهوه وجود دارد. بنابراین بهتر این است که بگویم خبر خوب این است که برای بیشتر مردم، قهوه در واقع فوایدی برای سلامتی دارد.

قهوه گانودرما و ارتباط آن با بیماریها

البته باید گفت ، گروه های خاصی از افراد باید مراقب نوشیدن قهوه باشند. در مورد اثرات قهوه بر کودکان ، اطلاعات زیادی در دست نیست ولی کافئین می تواند بارداری را تحت تاثیر منفی قرار دهد. کافئین بیش از حد نیز می تواند باعث اضطراب در افراد مبتلا به ترس یا اختلالات اضطرابی ویا استرس شود.

برای کسانی که قهوه زیاد می نوشند، متخصصان پیشنهاد میکنند قهوه خود را با فیلتر کاغذی دم آوری کنند . زیرا قهوه بدون فیلتر با نرخ بالاتر مرگ زودهنگام ارتباط دارد و می تواند حاوی ترکیباتی باشد که سطح LDL یا کلسترول «مضر» را افزایش می دهد. آنها همچنین توصیه می کنند در مصرف خامه یا شکر در قهوه زیاده روی نکنید. قهوه با کیفیت را میتوانید از فروشگاههای معتبر فروش قهوه تهیه کنید و از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.

قهوه گانودرما و کلسترول در بدن

بسیاری از مواد فعال بیولوژیکی موجود در دانه های قهوه ، بر متابولسم و چربی سوزی بدن تاثیر میگذارند. کافئین ، تئوبرومین ، تئوفیلین و اسید کلروژنیک از مواد تاثیر گذار در قهوه میباشند و مهمترین آنها کافئین میباشد که تاثیر آن بر متابولیسم وچربی سوزی بی نظیر است و تحت مطالعات فراوانی نیز قرار گرفته است. کافئین علاوه بر چربی سوزی بر هوشیاری و انرژی در طول روز نیز تاثیر قابل توجهی دارد.

با کم خوردن یا ورزش بیشتر و مصرف قهوه متعادل شما میتوانید به تعادل انرژی و چربی سوزی سریع و تناسب اندام مورد نظر خود دست یابید.

تناسب اندام با قهوه گانودرما

البته ناگفته نماند که سبک دم آوری قهوه تان و نوع قهوه با کیفیت نیز مهم است . سبک های مختلف دم کردن در طعم و قدرت نوشیدنی تاثیر به سزایی دارند. نحوه های دم آوری قهوه عبارتند از :

دریپ دم
دانه قهوه آسیاب شده در دستگاه قهوه ساز اتوماتیک ، برای این سبک دم آوری قرار می گیرد. با ریختن آب جوش به آرامی برآسیاب شده دانه های قهوه در حالی که در یک سبد فیلتر قرار می گیرند. سپس قهوه خالص در یک فنجان چکه می‌کند و در نهایت یک دم‌نوش قوی ایجاد می‌کند.
کلد دم
برای دم کردن سرد، قهوه آسیاب شدده به صورت درشت را در آب با دمای اتاق قرار می دهند و منتظر میمانند برای مدت طولانی دم بکشد. که دم‌نوشی با تلخی کمتر و دارای کافئین زیاد حاصل می شود.
اسپرسو
برای رسیدن به این دم نوش ، به دستگاه اسپرسو نیاز دارید. این دستگاه‌ها آب داغ تحت فشار را از فیلتری که حاوی دانه‌های آسیاب شده تیره هستند عبور می‌دهند. نیروی آب یک شات قهوه با غلظت بالا را تولید می کند.

اسپرسو نوشیدنی جذاب


ریسترتو
این دم نوش به روشی مشابه اسپرسو دم می‌شود، آب تحت فشار از تفاله‌های قهوه عبور می‌کند. البته باید نصف مقدار آب استفاده کنید.مدت زمان کوتاه تر دم کردن، یک شات غلیظ تر از اسپرسو ایجاد می کند.

قهوه گانودرما چیست

قهوه گانودرما نوشیدنی حاوی گانودرما لوسیدوم است. لوسیدوم نام علمی یک قارچ به خصوص است که از انواع خانواده قارچ است. همانطور که انواع قهوه به روشهای روست متنوع با تنوع دانه های با کیفیت مطابق با سلیقه های متفاوت یافت می شود خانواده قارچ نیز انواع متفاوتی دارد. به همین خاطر ممکن است شنیده باشید که قهوه گاندودرما را قهوه قارچ می نامند. این قارچ روی درختان خاصی رشد می کنند. این قارچ خواص دارویی داشته و معمولا در طب سنتی آسیایی استفاده می شود.

قهوه سنتی گانودرما

لوسیدرم ، دارای اجزای فعال زیستی ، مانند تری ترپنوئیدها (مواد شیمیایی گیاهی)، پلی ساکاریدها (زنجیره های مولکول های قند)، لیپیدها (یا همان چربی ها) و پروتئین ها میباشد. نحوه عملکرد این گیاه بر اساس ترکیبات موجود در این گیاه میباشد.

گانودرما لوسیدوم نوعی قارچ است که بیشتر در طب سنتی چینی کاربرد دارد. در چین، گانودرما لوسیدوم به شکل سنتی اش جوشانده و عصاره گیری می‌شود یا ترکیبی با چای یا قهوه است. اخیراً به صورت قرص و کپسول برای عرضه در بازار غرب تولید می‌شود، زیرا در حال حاضر گانودما در غرب به امید بهبود سلامت قلبی‌عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گانودرما در طب سنتی چینی

بیماری قلبی‌عروقی نامی است که به هر بیماری، مثل حمله قلبی یا سکته مغزی، گفته می‌شود که بر قلب و سیستم گردش خون تأثیر می‌گذارد. بیماری‌های قلبی‌عروقی شامل فشار خون بالا و سطح بالای گلوکز و کلسترول در رگهای خونی هستند.

پژوهشگران در سال 2014 منابع علمی پزشکی را جست‌وجو کردند آنها در مجموع 5 مطالعه پزشکی را شناسایی و بر روی آنها مطالعاتی انجام دادند و دریافتند که گانودرما لوسیدوم و دارونما ( دارویی شبیه به تاثیرات دارو و گانودرما ) را در کل روی 398 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد بررسی و مقایسه قرار دادند. کیفیت کلی مطالعات ضعیف بود.

دو مورد از 5 مورد بررسی شده ، نتایج را برای شرکت‌کنندگانی که فقط با گانودرما لوسیدم تحت درمان قرار گرفتن گزارش کردند، اما برای افرادی که با دارونما درمان شدند، گزارشی دریافت نشد پس نمی‌توان از اطلاعات آنها استفاده کرد. 3 مورد برسی دیگر باقی‌مانده با 157 شرکت‌کننده ، اطلاعاتی را برای انجام تجزیه‌وتحلیل ارائه کردند.

اطلاعات نشان داد که گانودرما لوسیدوم یک درمان موثر و کلی برای کاهش قند خون، فشار خون یا کلسترول نبود. مشخص نبود که آیا گانودرما لوسیدو  گلوکز خون را پس از صرف غذا کاهش میدهد یا خیر .

اطلاعات کافی برای تعیین بی‌خطری مصرف گانودرما لوسیدم وجود نداشت. یک مطالعه افزایش خطر آسیب‌های خفیف را در شرکت‌کنندگانی که گانودرما مصرف کرده بودند را به صورت تهوع، اسهال یا یبوست نشان داد

موارد استفاده قهوه گانودرما لوسیدوم

مصرف نوشیدنی قهوه گانودرما بسته به دوز و شرایط پزشکی متفاوت میباشد. اطلاعات محدودی برای مصرف آن برای کودکان و زنان شیرده و دوران بارداری موجود میباشد. ممکن است با بعضی از داروهای تجویزی تداخل داشته باشند.
استفاده از مکمل ها باید به صورت فردی و توسط یک متخصص بررسی شود. مثل متخصص مراقبت های بهداشتی، نظیر متخصص تغذیه، داروساز، یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی. هیچ مکملی برای درمان یا پیشگیری از بیماری در نظر گرفته نشده است.

افراد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کاهش سطح کلسترول از گانودرما لوسیدوم استفاده کنند.

نوشیدنی گانودرما و کاهش سطح کلسترول

استفاده از گانودرما برای درمان دیابت

گاهی بدن شما مقاومت به انسولین نشان میدهد به این معنی که بدن شما به انسولین که یک هورمون طبیعی است، پاسخ نمی دهد. ماهیچه ها و چربی بدن شما به طور موثر، قند را از رژیم غذایی شما برای ذخیره و استفاده به عنوان انرژی دریافت نمی کنند. پس کاهش این مقاومت معمولاً به معنای بهبود پاسخ بدن شما به هورمون و انسولین است.

قهوه گانودرما و ارتباط آن با انسولین

در یک آزمایش بالینی کوچک، شرکت کنندگان در مطالعه که روزانه 1.44 گرم لوسیدوم مصرف می کردند ممکن است مقاومت به انسولین کمتری داشته باشند ، در مقایسه با دارونما .
یک بررسی سیستماتیک از استفاده از لوسیدم در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پشتیبانی نمی کند. دیابت 2 نمونه هایی از عوامل مرتبط با خطر بیماری قلب ممکن است شامل فشار خون بالا، سطح قند خون و کلسترول باشد.

علائم دستگاه ادراری تحتانی/ پروستات


علائم دستگاه ادراری تحتانی (LUTS) احتمالا شامل این موارد میباشد : مشکلات دریبل زدن بعد از ادرار کردن ، زور زدن برای ادرار کردن، جریان ضعیف ادرار ، نیاز مکرر به ادرار کردن ، احساس پر بودن مثانه بعد از ادرار، نیاز شبانه به ادرار کردن ، نیاز فوری به ادرار کردن .

بهبود سرطان پروستات با گانودرما

LUTS یا همان پروستات ممکن است در بعضی افراد با هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) نیز شایع باشد. پروستات خوش خیم ، یک بیماری بزرگ پروستات است که بسیاری از افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد

سرطان وگانودرما لوسیدوم

بر اساس یک بررسی سیستماتیک، لوسیدوم نباید به عنوان گزینه اصلی برای درمان سرطان استفاده شود. اما ممکن است به عنوان کمک درمان معمول سرطان اضافه شود.
ممکن است پاسخ تومور به درمان معمول سرطان را به عنوان یک داروی مکمل بهبود بخشد. لوسیدوم ممکن است از سیستم ایمنی و دفاعی بدن حمایت کند. اما عوارض جانبی نیز دارد. علاوه بر این، مشخص نیست که آیا لوسیدوم به شما کمک می کند که عمر طولانی تری داشته باشید یا نه .

استفاده از گانودرما به عنوان مکمل بهبود سرطان

مطالعات با کیفیت بالا هنوز برای ارزیابی بهتر اثرات و ایمنی لوسیدوم در افراد مبتلا به سرطان مورد نیاز است.


عوارض جانبی گانودرما لوسیدوم چیست

مانند بسیاری از داروها و محصولات طبیعی، لوسیدوم نیز ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. یکی عوارض جانبی لوسیدوم این است که ممکن است که به خوبی تحمل شود. کل قارچ به شکل پودر آن تا شانزده هفته بی خطر است. و یا احتمالا استفاده از عصاره آن در طی یک سال بی خطریباشد. بعضی از عوارض جانبی رایج عبارتند از : سرگیجه ، خارش ، حالت تهوع ، دهان خشک، کهیر ، ناراحتی معده و مشکلات خواب .

قهوه گانودرما و عوارض جانبی آن

همچنین ممکن است متوجه عوارض جانبی دیگر در مورد کافئین موجود در قهوه گانودرما شوید. از جمله : رفلکس اسید ، نیاز مکرر به ادرار کردن ، عوارض جانبی شدید و فشار خون بالا . یک واکنش آلرژیک شدید، یک عارضه جانبی جدی است که با هر دارویی امکان پذیر است. اگر واکنش آلرژیک شدید به لوسیدوم یا کافئین داشتید ، علائم ممکن است شامل : خارش و مشکلات تنفسی و بثورات پوستی باشد.

سایر عوارض جانبی شدید لوسیدوم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شمارش غیرطبیعی گلبول های سفید خون:

یک عارضه جانبی احتمالی لوسیدوم ، شمارش غیر طبیعی گلبول های سفید ، به ویژه لکوسیت ها است. مقدار کم لکوسیت ممکن است خطر عفونت های مکرر را افزایش دهد.

تاثیر گانودرما بر گلبولهای سفید.


مشکلات کبدی:

اگر مشکلات کبدی دارید، علائم ممکن است شامل ادرار به رنگ تیره و زرد شدن سفیدی چشم ها باشد. اگر سفیدی چشمهایتان به طور غیر طبیعی زرد رنگ شد ، بهتر آن است که به پزشک مراجعه کنید .


موارد احتیاط مصرف گانودرما لوسیدوم

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق کرد، ممکن است پزشک مراقبت بهداشتی شما توصیه کند که از گانودرما لوسیدوم استفاده نکنید.

واکنش آلرژیک شدید: اگر به لوسیدوم و کافئین و هر یک از ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن واکنش آلرژیک شدید داشتید، نباید از قهوه گانودرما مصرف کنید.
بارداری یا شیردهی: اطلاعات محدودی در موردلوسیدوم در دوران بارداری یا در دوران شیردهی وجود دارد. و کافئین ممکن است به جنین متولد نشده و یا نوزاد شیر خوار شما منتقل شود.
کودکان: بسیاری از برچسب های موجود بر روی محصولات لوسیدوم احتمالاً بزرگسالان را هدف قرار می دهد نه کودکان را. کودکان ممکن است نسبت به اثرات کافئین حساس تر باشند تا بزرگسالان . اگر کودک شما تمایل دارد در نوشیدن قهوه گانودرما با شما همراه شود با پزشک مراقبتهای بهداشتی خودتان صحبت کنید.

گانودرما برای کودکان؟!


بزرگسالان بالای 65 سال: افراد مسن دربعضی از آزمایشات بالینی مرتبط با لوسیدوم شرکت شرکت داده شدند آزمایشاتی نظیر پروستات بزرگ شده. یک سری از افراد مسن نسبت به عوارض جانبی داروها حساس تر بودند. به همین دلیل، باید لوسیدوم را با احتیاط مصرف کنید.
مشکلات کبدی: مشکلات کبدی احتمال دارد که با لوسیدم در ارتباط باشد. به همین علت ، پزشک مراقبت های بهداشتی شما ممکن است در صورتمبتلاذ بوودن به بیماری کبدی ضد لوسیدم را توصیه کند.
بیماری ریفلاکس معده به مری : کافئین ممکن است باعث رفلاکس اسید شود که ممکن است علائم رفلاکس معدع به مری شما را بدتر کند.

مقدار مصرف متعادل گانودرما لوسیدوم

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از مصرف مکمل با یک مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که مکمل و دوز مصرفی برای نیاز فردی شما مناسب است.

دوز مصرفی قهوه گانودرما

به طور کلی، دوز معمول روزانه برای مصرف بزرگسال بین 1400 تا 5400 میلی گرم می باشد . و این معمولاً در طول روز به دوزهای متفاوتی تقسیم می شود. اما لوسیدم اشکال دوز مصرفی متفاوتی دارد. به همین دلیل، هیچ دستورالعملی در مورد دوز مناسب برای مصرف گانودرما لوسیدم برای هر بیماری وجود ندارد.

اگر تصمیم به مصرف گانودرما لوسیدم دارید، توصیه های ارائه شده توسط پزشک مراقبت های بهداشتی و یا دستورالعمل های برچسب مصرفی را دنبال کنید.

مصرف بیش از حد گانودرما لوسیدم و عوارض ان

در یک بررسی سیستماتیک، گانودرما لوسیدم با مورد خاصی مرتبط نبود. اما این احتمال می رود با مصرف بیش از حد لوسیدم دچار تهوع و مشکلات خواب شوید. اگر پس از مصرف طولانی مدت ، به طور ناگهانی مصرف قهوه گانودرمای کافئین دار را متوقف کنید، کافئین بیش از حد منجر به علائم ترک میشود. علائم ترک کافئین ممکن است شامل این موارد باشد: سر درد ، حالت تهوع یا استفراغ ،مشکلات تمرکز، خواب آلودگی ، تحریک پذیری، تب و سرگیجه، اسهال ، توهمات ، نیاز مکرر به ادرار کردن، افزایش تشنگی، ضربانقلب سریع یا نامنظم ، انقباضات عضلانی و مشکلات خواب.

عوارض  مصرف بیش از حد گانودرما


تداخل مصرف لوسیدم با بعضی از موارد دارویی

داروهای فشار خون: لوسیدم ممکن است فشار خون را کاهش دهد. این ممکن است اثرات افزایشی با داروهای ضد فشار خون ، مانند Microzide (هیدروکلروتیازید) داشته باشد. علائم فشار خون بیش از حد پایین ممکن است شامل غش کردن و یا سبکی سر باشد.
رقیق کننده های خون: لوسیدم ممکن است خون شما را رقیق کند.ممکن است عوارض جانبی خونریزی و کبودی داروهای رقیق کننده خون ، مثل وارفارین را بدتر کند.
داروهای دیابت: گانودرما لوسیدم ممکن است قند خون شما را کاهش دهد. به همین علت ، احتمال دارد این گیاه اثرات افزایشی با داروهای دیابت شما مثل انسولین داشته باشد. علائم قند خون پایین ، شامل تعریق، لرزش و خستگی بیش از حد باشد.
داروهای آسم: کافئین ساختاری مشابه دارویی به نام تئوفیلین دارد. در حالی که تئوفیلین به طور معمول استفاده نمی شود و یک داروی آسم است. کافئین ممکن است مانند تئوفیلین علائم آسم را تسکین دهد. در نتیجه، گانودرما ممکن است بر نحوه عملکرد سایر داروهای آسم تأثیر گذاشته و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

داروهای مرتبط با قلب: کافئین ممکن است بر ضربان قلب و فشار خون در بدن تأثیر بگذارد. به همین علت، ممکن است با داروهای مربوط به قلب، تداخل داشته باشد
محرک ها: گانودرما ممکن است شما را مانند محرک های اختلال بیش فعالی (ADHD) بیدار نگه دارد و این ممکن است خطر عوارض جانبی نظیر افزایش ضربان قلب ، را افزایش دهد.

تداخل مصرف دارویی قهوه گانودرما


این ضروری است که فهرست مواد تشکیل دهنده مکمل تان و پنل حقایق تغذیه را به دقت بخوانید تا بدانید کدام مواد و ترکیباتی و چه مقدار از مواد تشکیل شده است تا بدانید که چه مکملی را با چه مواد یا داروی دیگری استفاده کنید و موارد منع مصرف داروها را بدانید.

قارچ گانودرما چیست

قارچ گانودرما ، بیش از 300 گونه مختلف قارچ است که بر روی درختان زنده رشد می کنند. سه گونه وجود دارد که معمولاً در طب سنتی آسیایی دیده میشود .

گانودرما لوسیدوم
Ganoderma sinense Zhao، Xu et Zhang
گانودرما لینگژی وو، کائو و دای
این سه گونه با همدیگر در طب سنتی چینی به نام لینگ ژی معروفند.

قارچ گانودرما و انواع آن

همچنین یک گونه اروپایی از گانودرما لوسیدم وجود دارد که با نسخه آسیای شرقی یکسان نیست. اما گونه های گانودرمای بسیار زیادی وجود دارند. علاوه بر این، تحقیقات متعددی از نام لوسیدم استفاده می کنند. به همین دلیل، تشخیص تفاوت بین گونه های گانودرما به ویژه در مورد اثرات و ایمنی آنها دشوار است

منابع غذایی قهوه گانودرما لوسیدوم و مکملهای آن


گانودررما لوسیدم به طور طبیعی به عنوان قارچی که روی درختان زنده رشد می کند در دسترس می باشد.

به طور کلی، تغییرات رژیم غذایی ممکن است با داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشد یا بر شرایط پزشکی تان تأثیر بگذارد. به همین علت ، ابتدا با پزشک مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. آنها به شما کمک خواهند کرد تا با خیال راحت هر گونه تغییر رژیم غذایی را دنبال کنید.
مکمل های گانودرما لوسیدوم در اشکال مختلف از جمله کپسول و قرص وجود دارند. اگر مشکل در بلعیدن قرص دارید، به صورت مایع و پودر نیز وجود دارد. همچنین به صورت گیاهی نیز وجود دارد.

مکملهای قهوه گانودرما

محصولی که انتخاب می کنید به ترجیح شما و آنچه که انتظار دارید از نظر تأثیرات بر بدنتان به دست آورید بستگی دارد. هر محصول بسته به فرم انتخابی شما ممکن است کمی متفاوت عمل کند. بنابراین، دنبال کردن توصیه های ارائه دهنده پزشک مراقبت های بهداشتی یا دستورالعمل های برچسب محصول مهم است.

قارچ گانودرما لوسیدوم، یک قارچ شرقی با سابقه طولانی استفاده برای افزایش سلامت و طول عمر در چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی دارد. یک قارچ بزرگ و تیره با نمای بیرونی براق با بافتی چوبی است.

در زبان چینی، نام لینگ ژی ، به خود گرفته و نشان دهنده ترکیبی از قدرت معنوی و جوهر جاودانگی می باشد و به عنوان “گیاه قدرت معنوی” شناخته می شود که نماد موفقیت، رفاه، قدرت الهی و طول عمر است. در میان قارچ های پرورشی،لوسیدم از این نظر منحصر به فرد است که ارزش دارویی آن بسیار مهمتر از ارزش غذایی آن می باشد. کاربردهای خاص لوسیدم و مزایای سلامتی این گیاه ، شامل کنترل سطح گلوکز خون، محافظت از کبد ،تعدیل سیستم ایمنی، باکتریوستاز و غیره است. باورهای مختلف در مورد مزایای سلامتی قهوه گانودرمای لوسیدم عمدتاً بر اساس شواهد نقل شده ، استفاده سنتی و آداب و رسوم فرهنگی است.

لیگ ژی قهوه گانودرمای جاودانگی

تاریخچه لینگژی به عنوان یک قارچ دارویی


لینگژی بیش از 2000 سال است که به عنوان قارچی دارویی شناخته شده و اثرات قدرتمند آن در اثرهای باستانی ثبت شده است . تکثیر تصاویر گانودرما لوسیدوم در هنر ، در سال 1400 پس از میلاد آغاز شد . تصاویر گانودرما لوسیدم فراتر از مذهب ، گسترش یافته و در حکاکی ها و نقاشی‌ها، مبلمان و حتی لوازم جانبی زنانه ظاهر می‌شوند .اولین کتابی که به طور دقیق به وصف گیاهان و ارزش دارویی آنها اختصاص داشت، شن نونگ بن کائو جینگ بود که در سلسله هان شرقی چین پس از میلاد نوشته شد. این کتاب به‌عنوان «کلاسیک‌های گیاهی شن‌نونگ» نیز شناخته می‌شود.

لینگ ژی / قارچ گانودرمای  چینی

این کتاب مواد گیاه شناسی، جانورشناسی و مواد معدنی را توصیف به طور کامل می کند و در قرن دوم با نام مستعار Shen-nong ساخته شده است. این کتاب به طور مداوم به روز و توسعه یافته است . این قارچ دارای خواص درمانی میباشد. خواصی مانند اثرات تقویت کننده، افزایش حافظه و اثرات ضد پیری ،افزایش انرژی حیاتی، تقویت عملکرد قلب. علاوه بر این بر تسکین ذهن و سرفه و آسم هم تاثیر درد. و برای سرگیجه، بی خوابی، تپش قلب و تنگی نفس نیز توصیه می شود.

کشت گانودرما و تولید محصول / استفاده جهانی گانودرما

به دلیل رشد نامنظم آن در طبیعت و افزایش تقاضا برای قهوه گانودرما به عنوان یک گیاه دارویی، تلاش هایی برای پرورش قارچ انجام شده است. گونه های مختلف گانودرما برای رشد و پرورش به شرایط متفاوتی نیاز دارند . بعضی از انواعد آن در مناطق جغرافیایی مختلف رشد می کنند. به عنوان مثال، در جنوب چین، گانودرمای سیاه محبوب است، در حالی که گانودرمای قرمز در ژاپن ترجیح داده می شود. قارچ گانودرما در شرایط گرم و مرطوب رشد بهتری می کنند و بسیاری از گونه های وحشی نیز در مناطق نیمه گرمسیری مشرق زمین یافت می شوند. از اوایل دهه 1970، کشت گانودرما به منبع اصلی قارچ تبدیل شده است. کشت مصنوعی این قارچ با استفاده از بسترهایی مانند غلات، خاک اره، کنده های چوب و بقایای چوب پنبه تهیه می شود.

گانودرما نوشیدنی گیاهی طبیعی

از آنجایی که این گیاه ، چندین ماه طول می کشد تا به باردهی برسد ، محصولات مبتنی بر میسلیوم و براث کشت به دلیل نیاز به افزایش کنترل کیفیت و تولید ، اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. فرآیندها و پارامترهای مختلف رشد مثل دما و یا PH درگیر در کشت میسلیوم غوطه‌ور می‌توانند و به راحتی تحت شرایط کنترل‌شده استاندارد شوند .

بیشتر قارچ‌ها از نظر وزنی تقریبا 90 درصد از آب تشکیل شده‌اند. 10٪ باقیمانده شامل : پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، خاکستر و برخی ویتامین ها و مواد معدنی همراه با پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم است. محتوای معدنی سلنیوم، آهن، روی و مس را نیز شامل می شوند .

علاوه بر اینها، قارچ ها حاوی طیف گسترده ای از مولکول های زیست فعال نظیر ترپنوئیدها، نوکلئوتیدها، استروئیدها، فنل ها، گلیکوپروتئین ها و پلی ساکاریدها هستند. پروتئین های قارچ گانودرما حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری ، به ویژه غنی از لیزین و لوسین هستند. محتوای چربی کم و نسبت بالای اسیدهای چرب غیراشباع نسبت به کل اسیدهای چرب قارچ، عوامل مهمی هستند که در ارزش سلامتی قارچ در نظر گرفته می‌شوند .

سلامتی و قارچ پروتئینی گانودرما

طریقه مصرف قهوه گانودرما جهت لاغری

شیوه های متفاوتی برای مصرف قهوه گانودرما برای لاغری موجود است اما نکته مهم این است که هر شخصی بر حسب مکانیسم بیولوژیکی و ذائقه شخصی اش باید از این قهوه استفاده کند. بهترین زمان استفاده ، صبح هنگام ، نیم ساعت قبل از مصرف صبحانه میباشد. در ابتدای صبح و قبل از مصرف صبحانه و نیز هنگام عصر حدود ساعت 5 تا 8 بهترین زمان مصرف میباشد. مانند یک ویتامین در اول صبح تاثیر بیشتری دارد تا ساعات دیگر. قهوه گانودرمای لاغری تلخ نیست و میتوان آنرا به عنوان صبحانه نیز در نظر گرفت. خرید قهوه گانودرمای با کیفیت میتواند کیفیت و عملکرد لاغری شما را بهتر کند و این قطعا قیمت قهوه شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. پس قهوه گانودرمای با کیفیت ، لاغری سریع و کارآمدتر.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *